Una educació matemàtica d'alta qualitat, estimulant, i accessible per als infants de l'etapa infantil constitueix un fonament vital per al futur aprenentatge de les matemàtiques. Durant aquesta etapa, els infants observen i exploren diferents dimensions matemàtiques del seu món: Comparen quantitats, descobreixen patrons, es desplacen per l'espai, i afronten problemes reals i quotidians. En els últims anys, el NCTM (National Council of Teachers of Mathematics) i altres han abordat els reptes educatius (un nivell de competència matemàtica molt per sota del que seria desitjable) amb nous estàndards i recursos per millorar l'educació matemàtica. Tot i que el coneixement d'una pràctica excel·lent està molt lluny encara de ser complet, es té una visió més àmplia sobre les matemàtiques que els nens són capaços d'adquirir i sobre les pràctiques que poden facilitar el seu aprenentatge.
Per aconseguir una educació matemàtica de qualitat hauríem de:
1. Potenciar l'interès natural dels infants en les matemàtiques i la seva disposició a utilitzar-les per donar sentit al seu món físic i social.
2. Basar-se en les experiències i coneixements previs dels nens, les seves aproximacions individuals a l'aprenentatge, i els seus coneixements informals.
3. Potenciar pràctiques docents que enforteixin els processos de resolució de problemes i raonament, així com els de representació, comunicació i connexió d'idees matemàtiques.
4. Assegurar que el currículum sigui coherent i compatible amb les relacions i seqüències conegudes de les idees matemàtiques fonamentals.
5. Integrar les matemàtiques amb altres activitats i altres activitats amb les matemàtiques.
6. Proporcionar temps suficient, materials, i suport perquè s'impliquin en el joc, un context en el qual explorar i manipular idees.
7. Introduir activament conceptes matemàtics, mètodes, i llenguatge a través de diverses experiències i estratègies d'ensenyament apropiades.
Descriptors del grau infantil |
En definitiva podem afirmar que una actitud positiva cap a les matemàtiques i una base sòlida per a l'aprenentatge de matemàtiques tenen el seu inici en educació infantil. No podem traçar un camí d'aprenentatge que pugui predir amb certesa on es trobarà un nen concret, d'una determinada edat , però si que ens pot ajudar a seqüenciar la seva trajectòria.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Gràcies pel teu comentari. M'ajuda a aprendre.